Το έγκλημα έχει ονοματεπώνυμο

του Γιάννη Δούκα

Το έγκλημα των Τεμπών συγκλόνισε όλη την ελληνική κοινωνία και έφερε πένθος και δυστυχία σε δεκάδες οικογένειες που είδαν τους δικούς τους ανθρώπους, τα δικά τους παιδιά να χάνονται τόσο άδικα. Τόσοι άνθρωποι, τόσα νέα παιδιά που ταξίδευαν υποτίθεται με το πιο ασφαλές μέσο για να γυρίσουν στο σπίτι τους, να πάνε στο πανεπιστήμιο, να πάνε στη μονάδα τους στο στρατό, να πάνε στη δουλειά τους.
Ο Μητσοτάκης από την πρώτη στιγμή έτρεξε να βγάλει το πόρισμα και μας είπε ότι μπορεί να φταίνε και άλλοι παράγοντες αλλά την πρώτη ευθύνη την έχει ο σταθμάρχης ο οποίος και προφυλακίστηκε. Το μέγεθος όμως της δυστυχίας, η αντίδραση και η κινητοποίηση του Λαού με τη συμμετοχή του στις μεγάλες κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα τον ανάγκασαν από τη μια μεριά να στείλει πιο πίσω τις εκλογές και από την άλλη να βγάλει νέο πόρισμα του τύπου «φταίμε όλοι».
Εμείς έχουμε να σημειώσουμε ότι είναι συγκεκριμένοι αυτοί που ευθύνονται:
Για το ότι τα τραίνα κινούνται στις γραμμές χωρίς αυτόματα συστήματα πέδησης όταν στην ίδια γραμμή έρχεται τραίνο από την άλλη μεριά ώστε να υπάρξει διόρθωση του όποιου ανθρώπινου λάθους.
Για το ότι δεν υπάρχει φωτοσήμανση όταν έρχεται τραίνο από απέναντι ώστε οι μηχανοδηγοί των δύο τραίνων βλέποντας το κόκκινο να σταματήσουν.
Για την αγορά τραίνων που στην υπόλοιπη Ευρώπη κρίθηκαν ακατάλληλα.
Για το ότι ενώ υπήρχε πρόβλημα στις γραμμές υπήρχε μόνο ένας άνθρωπος στη βάρδια.
Για την έλλειψη προσωπικού και την καθυστέρηση διόρθωσης της βλάβης της άλλης γραμμής.
Για την ελλιπή εκπαίδευση του προσωπικού.
Για το ότι οι συγκοινωνίες στο σύνολό τους – και όχι μόνο ο ΟΣΕ – έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια που πρώτιστο μέλημά τους είναι το κέρδος και – εκ του αποτελέσματος – αποδεικνύεται ότι η ασφάλεια μένει κενό γράμμα.
Για την ασκούμενη πολιτική υποβάθμισης του σιδηροδρόμου. Τα τελευταία πενήντα χρόνια η εικόνα των αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα άλλαξε – και σωστά – ο σιδηρόδρομος όμως υποβαθμίστηκε συνειδητά (κατάργηση γραμμής Πελοποννήσου, κατασκευή γέφυρας Ρίου Αντιρίου χωρίς πρόβλεψη να μπορεί να περάσει τραίνο, μονή γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη Βορειοδυτική Ελλάδα κ.α.).

Σε όλα τα παραπάνω έχει συμμετοχή η ΝΔ, στα περισσότερα απ’ αυτά το ΠΑΣΟΚ και σε ορισμένα ο ΣΥΡΙΖΑ. Ανάλογες είναι και οι ευθύνες των διοικήσεων των τελευταίων δέκα ετών τουλάχιστον ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα θέματα της αγοράς ακατάλληλων αμαξοστοιχιών, της ασφάλειας, της έλλειψης προσωπικού και της εκπαίδευσής του.
Ο Μητσοτάκης βέβαια έσπευσε να προκαταβάλλει το πόρισμα και διόρισε και έναν από τους πρωταρχικά υπαίτιους τον επί πενταετίας 2010 – 2015 πρόεδρο του ΟΣΕ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Η Λαϊκή κατακραυγή τον υποχρέωσε σε παραίτηση αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει η προσπάθεια κουκουλώματος.
Τέλος και σε ότι αφορά το αύριο τα πράγματα δείχνουν ότι ο σιδηρόδρομος για τους Έλληνες πολίτες έχει τελειώσει.