Τα ψέματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και του ίδιου του κ. Τσίπρα, για «καθαρή έξοδο» από τα μνημόνια, είχαν πολύ κοντά ποδάρια. Ένα-ένα δημοσιεύονται και έρχονται προς κατάθεση στη Βουλή νέες ρυθμίσεις ή και επαναψήφιση προηγούμενων, που αποδεικνύουν ότι όχι μόνον τα παλιά, αλλά και ένα νέο, πιο δυσβάστακτο μνημόνιο, είναι ΕΔΩ!

Πέρυσι, ακριβώς αυτήν την περίοδο, η Λαϊκή Ενότητα Α΄ Θεσσαλονίκης με δυναμική παρέμβασή της, άνοιξε συμβολικά τα διόδια των Μαλγάρων, διαμαρτυρόμενη για τη θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τριάντα οκτώ (!!) νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό. Με σύνθημα: «Σηκώνουμε τις μπάρες, υψώνουμε τις αντιστάσεις μας».

Ακριβώς έναν χρόνο μετά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, υλοποιώντας τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, καθώς και το ξεπούλημα της Εγνατίας Οδού με όρους πλήρους υποταγής στα συμφέροντα των επίδοξων αγοραστών, προέβη στην έκδοση ΚΥΑ (Τσακαλώτος-Σπίρτζης), με την οποία αυξάνει δραματικά τις τιμές των διοδίων που υπάρχουν ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό. Συγκεκριμένα, η χιλιομετρική χρέωση για διέλευση από την Εγνατία Οδό, από 0,03 ευρώ/χιλ-τρο που είναι σήμερα, γίνεται 0,05 ευρώ/χιλ-τρο, δηλαδή αυξάνεται κατά 60%.

Τα δε διόδια των Μαλγάρων, σύμφωνα με την ΚΥΑ, θα αυξηθούν κατά 150%, δηλαδή από 1,20 ευρώ, θα εκτοξευθούν στα 2,98 ευρώ !!

Και όχι μόνον! Καταργούνται από 1/1/2019 οι απαλλαγές πληρωμής διοδίων για τους κατοίκους των όμορων με την Εγνατία Οδό περιοχών, και παραμένουν μόνον για τους άνεργους (ελπίζουμε για πάντα), χωρίς καμιά πρόβλεψη για όσους ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, για τα ΑμεΑ και άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Το κακό όμως δε σταματά εδώ. Η δαμόκλειος σπάθη των επιπλέον αυξήσεων υψώνεται συνεχώς πάνω από το κεφάλι μας, αφού, όπως αναφέρεται στη σχετική ΚΥΑ, οι τιμές αυτές ισχύουν «υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγούμενα εγκριθεί η Τιμολογιακή Πολιτική διοδίων τελών για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και τους κάθετους άξονες αυτής από την Γενική

Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG -MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 7ο της Οδηγίας 1999/62/ ΕΟΚ ΕΟΚ, άλλως από παροχή της ως άνω εγκρίσεως. Σε περίπτωση που η απόφαση αυτή ορίζει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, το ανωτέρω ύψος διοδίων τελών θα προσαρμοστεί αντίστοιχα με τροποποίηση της παρούσας».

Επιπλέον δε, μιας και ζούμε στην εποχή των «επενδύσεων» και τα κέρδη των «επενδυτών» είναι πάνω από τις ζωές μας, σύμφωνα με το μνημονιακό πολιτικοοικονομικό μπλοκ, η ΚΥΑ προβλέπει ότι οι τιμές αυτές των διοδίων μπορούν να αλλάξουν (να αυξηθούν δηλαδή), αν κατά το ξεπούλημα της Εγνατίας Οδού, συμφωνηθούν άλλες τιμές με τον αγοραστή.

Στη χώρα των μνημονίων και της υποτέλειας, το κοινωνικό δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών, όπως και τα περισσότερα κοινωνικά και ατομικά δικαιώματα, τίθεται υπό ασφυκτικό περιορισμό, έως κατάργηση, αφού η οικονομική επιβάρυνση και ο μεγάλος αριθμός των σταθμών των διοδίων δυσκολεύουν ακόμη και την μετάβαση πολλών συμπολιτών μας στην εργασία τους.

Μόνον οι αγώνες και η ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και όσων τις εφαρμόζουν και τις υιοθετούν, θα ανοίξουν το δρόμο για την ανάκτηση και διεύρυνση των κοινωνικών και ατομικών δικαιωμάτων και θα φέρουν στο προσκήνιο της πολιτικής τις ανάγκες των εκμεταλλευόμενων τάξεων και όχι των εκμεταλλευτών.

Την κρίση να πληρώσουν οι πλούσιοι.